Cubetto is een houten robot die kinderen spelenderwijs leert programmeren. Door fysieke blokjes op het programmeerbord te plaatsen, sturen leerlingen de robot stap voor stap aan. Op deze pagina lees je hoe je Cubetto kunt klaarzetten en gebruiken in de klas.
Wat heb je nodig?

Cubetto handleiding
- Controleer of de batterijen in zowel de Cubetto-robot als het programmeerbord zijn geplaatst.
- Zet eerst het programmeerbord aan en daarna Cubetto. Beide lampjes moeten gaan branden.
- Leg de kaartenmat uit op de grond. Dit is het speelveld waarop Cubetto beweegt.
- Laat leerlingen de blokken (vooruit, linksaf, rechtsaf, functie) in de juiste volgorde op het programmeerbord plaatsen.
- Druk op de blauwe startknop om het programma uit te voeren. Cubetto voert de stappen één voor één uit.
Instructiefilmpje
In het filmpje hieronder zie je hoe je Cubetto opstart, het programmeerbord gebruikt en hoe leerlingen hun eerste route kunnen programmeren.
